seesoap in de media

Aandacht maakt aantallen! Onze publicaties op een rij.

Wij geloven dat publiciteit ons grote stappen vooruit brengt én meer mensen makkelijker, leuker en beter hun handen kan laten wassen. Hoe meer mensen immers nu van ons bestaan weten en meedoen in onze missie, hoe groter onze impact. Mooie bijkomstigheid is natuurlijk dat wij het fantastisch leuk vinden om overal te vertellen over ons seesoap avontuur!

Op zoek naar beeldmateriaal van ons voor jouw publicatie?
Klik hier of stuur een mail als je wat anders zoekt.

BussumsNieuws

12 augustus 2021 | Interview over seesoap in Gooise nieuwsbladen

Labels van Enter Media (uitgever van lokale nieuwsbladen in de regio Gooi- en Vechtstreek en Diemen) publiceerden een interview dat we met hen deden. Mooi portret over onze rollercoaster van idee tot product tot bedrijf, maar vooral over onze missie. Handen wassen makkelijker, leuker en beter maken!  🙌💦
Klik hier om het artikel te lezen! (premium artikel)
Preview: “Blijf thuis. Was je handen. Was je handen. Was je handen. Die mantra bleef maar in het hoofd van Michelle Peters (33) rondzingen. Het is maart 2020, heel Nederland zit voor de buis gekluisterd en luistert naar premier Rutte. Het land gaat op slot. Haar werk als freelance reorganisatieconsultant staat on hold.De gedwongen rust geeft ruimte in haar hoofd en daar ontstaat het idee een zeep te ontwikkelen die laat zien of je je handen echt goed wast. Na zes weken pakt Michelle het proefmonster Seesoap samen met haar zus Sophie (31) uit Naarden uit. “Dit is zeep met een verhaal.”

linda

13 maart 2021 | Linda schrijft over ons en onze nieuwe zeep in de categorie ‘lekker bezig!’

Lionda schrijft over het ontstaan, de werking, de kleur en onze dynamiek in ons seesoap avontuur. 🙌💦

Klik hier om het artikel bij Linda te lezen!

hart van nederland

7 maart 2021 | Hart van Nederland blikt terug op 1 jaar Corona, het verandert ons gedrag én biedt nieuwe kansen.

In de uitzending van 7 maart 2021 is het bijna een jaar geleden dat Mark Rutte de eerste Corona persconferentie gaf. Voor ons dus bijna een jaar geleden dat zijn woorden ‘was je handen’ inspireerde tot en resulteerden in een nieuwe handzeep en een nieuw bedrijf. Hart van Nederland maakte een korte reportage over ons.

Bekijk hier de hele uitzending terug, seesoap op 08:30 in dit fragment.

de ondernemer

2 maart 2021 | De opmars van Seesoap: ‘Onze missie behelst meer dan alleen zeep verkopen’

In dit artikel geven wij uitgebreid antwoord aan Cindy van Rijswijk van De Ondernemer op de vraag ‘hoe gaat het met jullie en seesoap?’. 

“Onze missie is simpel: handen wassen makkelijker leuker en beter maken. Dat doe je niet door alleen maar zeep te verkopen”

Klik hier om het hele artikel te lezen! 🙌💦

telegraaf

17 december | In de rubriek ‘Corona de baas’ interviewt Gabi Ouwerkerk ons en schrijft over hoe de vraag ‘hoe weet je dat je goed je handen wast?’ leidde tot ons nieuwe bedrijf seesoap.

Klik hier om het artikel te lezen!

de ondernemer

19 november | Voor de tweede keer waren we te gast bij De Ondernemer, we mochten vertellen waarom en hoe we onze zeep – ‘een zichtbare oplossing tegen een onzichtbare vijand’- bedachten en wat er sindsdien zakelijk allemaal gebeurde.

🎧 Je kunt ons gesprek bij De Ondernemer op New Business Radio hier terugluisteren.

🎥 Roland Tameling interviewde ons, de video van dit interview bekijk je hier!

trouw

11 november | Vandaag mogen we ons ondernemers verhaal vertellen in de rubriek Veerkracht in Trouw.

“Als handen wassen zó belangrijk is, dan móét dat toch ook beter kunnen? Leuker? Makkelijker? Ik denk dat iedereen daar wel over nadacht, maar bij mij ging dat net een tandje dieper. Samen met mijn zus Sophie, die eigenlijk media-ondernemer is, staken we de koppen bij elkaar en we bedachten dat zeep eigenlijk zichtbaar zou moeten zijn. Zodat je precies kunt zien waar je met het wassen geweest bent.”

Het hele artikel lees je hier op de website van Trouw.

consumentenbond

10 november | De Consumentenbond heeft een review gepubliceerd over seesoap, hun conclusie; aan de prijs, veel nodig voor gewenste effect maar dan werkt het wel om beter handen te wassen.

De hele review lees je hier of bekijk hieronder de video van de Consumentenbond:

Goed je handen wassen met Seesoap (Consumentenbond)

NPO goedemorgen nederland

20 oktober 2020 | Goedemorgen Nederland! Omroep WNL vond #seesoap een mooi voorbeeld van ondernemen in crisistijd. Extra leuk dat de deskundige tafelgasten er net zo enthousiast zijn als wij 🙌 💦

Ondanks de coronacrisis blijft Nederland ondernemen. Het aantal startende ondernemingen is al maanden hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Maar wat zegt dit? Politiek commentator Syb Wynia merkt in Goedemorgen Nederland op dat wij nu even in een schijnwereld leven. “Het is een wereld waarbij het bedrijfsleven op de been wordt gehouden door de overheid.”

Bekijk de hele uitzending hier, wil je alleen ons fragment zien? Klik dan hier!

NPO radio 1 WNL op zaterdag

17 oktober 2020 | Michelle mocht, samen met MBK Nederland voorzitter Jacco Vonhof en VVD Tweede Kamerlid Thierry Aartsen, in gesprek over ondernemen in crisis tijd op NPO Radio 1 bij WNL op Zaterdag.

Dit gesprek, onder leiding van Margreet Spijker, luister je hier terug.

NPO radio 5

15 oktober 2020 | We waren op Global Handwashing Day te gast bij Tom Herlaar in Open Huis op NPO Radio5!

Wat hebben wij bedacht? Hoe werkt het? Wat maakt het uniek? Hebben we nog wat gedaan op Global Handwashing Day? Jazeker! Antwoord op al deze vragen hoor je hier in het radio item op NPO radio5, in gesprek met Tom Herlaar!

 

Algemeen Dagblad | Global Handwashing Day

15 oktober 2020 | Blauwe smurfenhanden en minutenlang schrobben: zo leren Utrechtse kinderen écht goed handen wassen. Zo kopte het Algemeen Dagblad Utrecht op Global Handwashing Day. We organiseerden een event waar we met 200 kids gingen handen wassen met seesoap. Leuk én leerzaam.

Een paar quotes uit dit goede artikel, want beter dan het AD hadden wij onze actie op Global Handwashing Day zelf niet kunnen verwoorden. 🙂

“Kinderen van basisschool de Pieterskerkhof in Utrecht mochten vandaag als eerste door de mobiele handwasstraat van Seesoap. Een stevige cursus handen wassen stond op hen te wachten, want goed schrobben blijkt zo makkelijk nog niet.” 

,,Net smurfenhandjes!”, roept Nick uit groep 5. ,,Ik heb nog nooit zulke grappige zeep gezien, ik wil het gelijk proberen.” Ook Olivia uit groep 4 kijkt met grote ogen naar haar kleine handjes en naar hoe de blauwe zeep langzaam maar zeker haar hele handen bedekt. ,,Alles was blauw, behalve mijn nagels. Ik wist niet dat je die ook moest poetsen, nu wel!”

De directeur van basisschool Pieterskerkhof, Endry van den Berg (44), is net zo enthousiast als de kinderen. ,,De zeep is een perfect middel om de kinderen op een makkelijke en leuke manier bewust te laten worden van hoe je nou écht goed je handen kan wassen. Zeker nu we in een tweede golf zitten maken we de kinderen op school ervan bewust dat handen wassen belangrijker is dan ooit. Na iedere activiteit je handen wassen vinden kinderen saai. Daarom is het leuk dat er nu een andere manier van handen wassen wordt laten zien.” 

 

 

volkskrant

14 oktober 2020 | Op Global Handwash Day 2020 staan wij in de Volkskrant! Een kort item over ondernemen in deze onwerkelijke en onzekere tijd, die gelukkig ook kansen biedt!

Het is een stuk door de bril van de KVK, ondernemen gaat over stoppen én starten, zeker ook in een tijd als deze. Wij zijn met seesoap uitgelicht als starter in deze Corona tijd!

Het hele artikel lees je hier in de Volkskrant.

Nominatie viva400

oktober 2020 | Fantastisch! We zijn genomineerd voor de VIVA400 in de categorie ‘business & creatie’! 🙌💦 We zijn trots op deze nominatie en hopen dat je op ons stemt, vinden wij leuk! Dankjewel!

Over de categorie: “Vrouwen met eigen bedrijf of werkzaam in het bedrijfsleven. Vrouwen met een zakelijk instinct, geboren ondernemers, strategen & creatieven. Vrouwen die groei combineren met inspirerend leiderschap. Jij zet hart en hoofd in om het onmogelijke te bereiken.”

Stemmen kan hier!

Dankjewel! 🙌💦

De Ondernemer!

22 september 2020 | Op 22 september waren we voor het eerst live bij De Ondernemer op New Business Radio om te praten over ons nieuwe idee, product en bedrijf!

Naar aanleiding van ons artikel in het Algemeen Dagblad (zie hieronder) verschenen we ook op De Ondernemer (hoera!). Een platform waar onze hobbelige maar heerlijke journey past bij uitstek! Naast een artikel op De Ondernemer over seesoap waren we ook te gast in de radio-uitzending van De Ondernemer op New Business Radio (die je kunt terugluisteren als podcast!). Host Robert van den Ham vroeg ons in 25 minuten het hemd van het lijf en informeerde naar; ontstaan, ambities, marketing, investeringen en meer! Je kunt het interview item terugluisteren via de website of Spotify!

 

Algemeen Dagblad

20 september 2020 | Op 20 september verscheen zowel in de krant (AD Utrecht) als digitaal (AD.nl) een artikel over ons en onze zeep!

“Was jij je handen eigenlijk wel goed? De coronazeep van deze Utrechtse zussen vertelt het je direct”

Je leest het artikel én bekijkt de video hier. 🙂

Sublime

Sublime vond seesoap zo’n slimme en inspirerende innovatie dat we in hun podcast werden besproken! De podcast Stand van de Vooruitgang gaat over innovatie, duurzaamheid en maatschappij.

Je kunt de podcast hier terugluisteren!